loading...

كسب و كار اينترنتي

معرفي و آشنايي با انواع كسب و كار اينترنتي

بازدید : 120
شنبه 3 آبان 1399 زمان : 17:10

امروزه، بسیاری از ما از سیم‌کارت‌‌های اعتباری استفاده می‌کنیم؛ بنابراین خرید شارژ به یکی از نیازهای روزانه ما تبدیل شده است. برای خرید شارژ، روش‌های مختلفی وجود دارد که احتمالا تعدادی از آن‌ها را می‌دانید و شاید از تعدادی مطلع نباشید. روش‌های ‌معرفی‌شده در این مقاله برای تمامی اپراتورهای ذکرشده معتبر است.

کدهای دستوری

یکی از روش‌های رایج خرید شارژ، استفاده از کدهای دستوری (USSD) است که هر اپراتور کد مخصوص به‌خود را دارد. برای مثال، کد دستوری همراه اول *1# است. با شماره‌گیری این کدهای دستوری و انتخاب مبلغ شارژ و واردکردن مشخصات کارت بانکی خود می‌توانید به‌راحتی شارژ بخرید.

اپلیکیشن‌های پرداخت

اپلیکیشن‌های پرداخت گزینه‌ی دیگری هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شارژ بخرید. همراه کارت یکی از این اپلیکیشن‌ها است که در آن می‌توانید اقدام به خرید شارژ ایرانسل، همراه اول و رایتل کنید. امروزه به‌دلیل امنیت و سرعت درخورتوجه و چندمنظوره بودن، اپلیکیشن‌های پرداخت محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده‌اند. برای مثال، در همراه‌کارت علاوه ‌بر خرید شارژ و بسته‌ اینترنتی، می‌توانید کارهای روزمره‌ی بانکی خود مانند کارت به کارت و پرداخت قبض آب و برق و گاز را نیز انجام دهید.

آشنایی با بهترین روش های خرید شارژ

علاوه بر موارد گفته شده، امکان استعلام و پرداخت خلافی خودرو، جریمه طرح ترافیک و عوارض آزادراهی نیز در همراه کارت وجود دارد.

خرید شارژ ازطریق وب‌سایت‌ها

از دیگر روش‌های خرید شارژ اینترنتی به‌صورت مستقیم، مراجعه به وب‌سایت‌ها است که در‌این‌میان می‌توانید به سایت‌های هریک از اپراتورها یا سایت همراه‌کارت سر بزنید. نحوه‌ی شارژ معمولا به این طریق است که باید شماره‌ی تلفن‌همراه و مبلغ شارژ را انتخاب کنید و سپس ازطریق درگاه‌های بانکی پرداخت را انجام دهید.

اپلیکیشن هر اپراتور

هر اپراتوری برای ارائه‌ی خدمات به مشترکان خود معمولا اپلیکیشن دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شارژ نیز بخرید. «همراه من» و «ایرانسل من» و «رایتل من» همان‌طورکه از نامشان پیدا است، به‌ترتیب نام اپلیکیشن اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و رایتل است.

دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز

شما می‌توانید به‌صورت حضوری هم اقدام به خرید شارژ همراه اول و ایرانسل و رایتل کنید. برای این منظور باید به خودپردازها (ATM) یا دستگاه‌های کارت‌خوان (POS) مراجعه کنید. این روش در چند سال گذشته بیشتر استفاده می‌شد.

شارژ خودکار

شما ازطریق حساب بانکی خود می‌توانید سرویس «شارژ خودکار» را به‌صورت آنلاین فعال و بدین‌ترتیب سیم‌کارت اعتباری خود را شارژ کنید. در این روش باید مبلغ مشخصی برای شارژ سیم‌کارت خود مشخص کنید تا هر وقت اعتبار شما به آن مبلغ رسید، سیم‌کارتتان به‌صورت خودکار به‌اندازه‌ی مبلغ تعیین‌شده و ازطریق حساب بانکی انتخاب‌شده شارژ شود. تا‌به‌حال، سرویس شارژ خودکار برای مشترکان حساب‌های بانک ملت و ملی و سامان فعال شده است.

بازدید : 285
چهارشنبه 11 تير 1399 زمان : 16:48

سالانه در حدود ۱۴۴۰ میلیارد تومان برای صدور قبض‌های کاغذی (قبض برق، قبض گاز، قبض آب، قبض تلفن ثابت و قبض موبایل) هزینه می‌شود. طرح حذف قبض‌های کاغذی به غیر از صرفه‌جویی در این هزینه، باعث از بین رفتن هزینه‌های اضافی همچون ارسال قبض به درب منازل می‌شود. با حذف قبض‌های کاغذی راه‌های مختلفی برای استعلام و پرداخت قبوض بدون مراجعه حضوری ارائه شده است. در ادامه، اصلی‌ترین روش‌های غیرحضوری استعلام قبض برق را آورده ایم:

روش‌های استعلام قبض برق:

۱استعلام قبض برق با اپلیکیشن همراه کارت

با نصب «همراه کارت»، می‌توانید به سادگی اقدام به مشاهده قبض برق کنید. کافیست وارد قسمت استعلام قبض شده و سپس شناسه قبض را وارد نمایید. همچنین در این اپلیکشن می‌توان شناسه قبض را از لیست شناسه‌های ذخیره شده انتخاب کرد. در این حالت دیگر نیازی نیست که شناسه قبض برق را در جایی ذخیره کرده و هر بار وارد کنید و بدین ترتیب دفعات بعد می توانید پرداخت قبض برق بدون شناسه را انجام دهید بدون اینکه آن را دوباره وارد کنید.

۲- مشاهده قبض برق با ارسال پیامک

در این روش کافیست عبارت *۱*شناسه قبض# به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک شود. پس از ارسال این کد، صورتحساب قبض هر دوره به شماره تماس مشترک پیامک می‌شود. قابل توجه است که این شماره صرفاً برای مشاهده صورتحساب و پرداخت قبض برق تهران کاربرد دارد.

۳- استعلام قبض برق از طریق تلفن

روش دیگر استعلام قبض برق، شماره‌گیری تلفن گویای ۱۵۲۱ است که با وارد کردن عدد 13 رقمی شناسه قبض ، اطلاعات صورتحساب برای کاربر خوانده می‌شود.

در ادامه قصد داریم روش‌های موجود برای پرداخت قبض برق را معرفی کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید اقدام به پرداخت قبض خود کنید.

روش‌های پرداخت قبض برق:

۱- پرداخت قبض برق با اپلیکیشن همراه کارت

همان طور که در بالا گفتیم، با نصب «همراه کارت» می‌توانید مشاهده قبض برق و پرداخت آن را برای تمامی شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمان، کرج، شیراز و سایر شهرها به سادگی انجام دهید. پرداخت قبض برق با شناسه قبض در این برنامه امکان پذیر است. برای این منظور، کافیست وارد قسمت استعلام قبض شده و سپس شناسه قبض را وارد نمایید. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، در این اپلیکشن می‌توان شناسه قبض را از لیست شناسه‌های ذخیره شده انتخاب کرد. در این حالت دیگر نیازی نیست که شناسه قبض برق را در جایی ذخیره کرده و هر بار وارد کنید.

2- پرداخت قبض برق با تلفن

برای پرداخت قبض از این روش، باید پس از شماره گیری ۱۵۲۱، اطلاعات شناسه قبض برق را وارد نمایید. سپس مبلغ بدهی توسط سامانه اعلام می‌شود. در مرحله بعد باید اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده تا قبض پرداخت شود.

۳- پرداخت قبض برق از طریق وبسایت شرکت توزیع برق

برای پرداخت قبض برق تهران می‌توانید با مراجه به وبسایت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از خدمات استعلام و پرداخت ارائه شده در این وبسایت استفاده نمایند.

۴- پرداخت قبض برق از طریق اینترنت بانک

راه دیگر برای پرداخت قبض، اقدام از طریق اینترنت بانک است. ولی برای پرداخت قبض از مبدا هر بانک باید وارد اینترنت بانک همان بانک شوید. مثلا اگر قصد دارید کارت بانک ملت را به عنوان کارت مبدا پرداخت قبض انتخاب کنید، وارد اینترنت بانک ملت شده و اطلاعات پرداخت (شناسه قبض و شناسه پرداخت) را وارد نمایید.

علاوه بر قبض برق، امکان پرداخت قبض آب و پرداخت قبض گاز هم در همراه کارت فراهم شده است. امکان پرداخت گروهی قبوض هم از امکانات جدید اپلیکیشن همراه کارت است. به این صورت که می‌توان قبض آب، قبض برق، قبض گاز، قبض موبایل و قبض تلفن ثابت را به صورت هم‌زمان استعلام کرده و مبلغ را به صورت یک‌جا پرداخت نمایید. همچنین امکان خرید شارژ و بسته اینترنت مانند شارژ همراه اول ، ایرانسل و ... نیز امکان پذیر است.

بازدید : 201
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تلفن ثابت همواره يكي از ابراز هاي پر كابرد و ضروري در محل كار و خانه است به طوري كه با ظهور تلفن هاي همراه و موبايل همچنان استفاده از تلفن ثابت پا برجا است. به منظور تسهيل فرايند پرداخت و مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت ، امكان استعلام بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض تلفن در اپليكيشن هاي پرداخت فراهم شده است. در ادامه نكاتي را در اين باره ذكر مي كنيم.

زمان تسويه حساب قبض تلفن ثابت

در صورت پرداخت قبض تلفن ثابت با موبايل توجه كنيد كه قبض پرداخت شده ممكن است تا 72 ساعت بعد تسويه شود.

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت قطع شده

در صورتي كه خط تلفن به دليل داشتن بدهي، قطع يا يك‌­طرفه شده است، براي وصل فوري بايد از طريق سامانه­‌هاي شركت مخابرات اقدام به پرداخت نماييد.

پرداخت قبض با خودپرداز

پس از وارد كردن كارت با زدن رمز عبور از در منو نمايش داده شده گزينه «پرداخت قبوض» را انتخاب كرده و نوع قبض را مشخص كنيد. در دستگاه خودپرداز مي­‌توانيد با وارد كردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و يا اسكن باركد، قبض تلفن ثابت را پرداخت كنيد.

پرداخت با تلفن گويا

در اين روش براي مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت با شماره (0211818) يا (0212000) تماس بگيريد. پس از راهنمايي تلفن گويا، شماره تلفن و مشخصات كارت بانكي خود را وارد كرده و قبض را پرداخت نماييد.

پرداخت اينترنتي قبض تلفن ثابت

براي پرداخت اينترنتي قبض كافيست وارد وبسايت شركت مخابرات ايران شده و قبض ميان دوره يا پايان دوره موردنظر خود را براي استعلام و پرداخت انتخاب كنيد. سپس با وارد كردن مشخصات خط تلفن، آن را از طريق درگاه‌هاي اينترنتي پرداخت نماييد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 88
  • بازدید کلی : 1760
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه